14 August 2011

Solfylt Søndag

Men likevel ikke alt for varmt faktisk. Litt varmt var det å luke og grave i blomsterbeddet ved boden, men det var bare å ta litt pauser.

Som dere skjønner holdt jeg på med blomsterbeddet ved boden i dag. Det var tusenvis av ugressplanter som kom opp, pluss at jeg sølte vel sikkert noen tusen frø med forglemmegei når jeg flyttet de tidligere, så jeg bestemte meg for å skrape bort øverste laget med jord der helt enkelt.

Men før jeg kunne gjøre det måtte jeg ta opp de blomstene jeg har der og som jeg vil beholde.
Deretter skrapte jeg bort jordsmonnet, øverste centimeterlaget, og rufset opp resten med piggraka. Så hadde jeg på en sekk med jord og blandet dette sammen. Så fikk blomstene komme tilbake på plass igjen!
Det ble riktig fint.

Jeg passet også på å luke under stuevinduet, og bandt opp stokkrosene som hadde begynt å henge rundt overalt. Rosa hadde kommet kraftig med skudd etter å ha hengt etter litt. Den kom litt i skyggen av stokkrosene bokstavlig talt, men har nå skutt ut noen riktig lange skudd, disse hang litt overalt så jeg flettet de inn i gitteret jeg har på veggen til dem.
Jeg dro også bort blomsterstilkene til keiserliljene, de har jo blomstret ferdig nå, og røsket bort visne blad. Nå er det bare blomsterbeddet foran som behøver litt kjærlighet, men det får faktisk bli en annen dag.

Jeg satte i dag opp et hinder og dro frem tunellen jeg kjøpte nå sist (uten sekken), og både Tina og Jewell fikk leke litt med dette. Tina synes tunellen var mest skumlest i hele verden, men ettersom tunellen bød på kattemat og Jewell løp frem og tilbake og knasket lykkelig kunne jo ikke Tina la være å være med på festen og løp etterhvert like freidig og tøff som Jewell gjennom til stor jubel fra to husser og to matter.
Jeg satte også opp et vanlig lite hinder, og litt mer hodebry for Tina senere hadde hun skjønt hun skulle hoppe over. Egentlig i alle fall. Var jo mye lettere å løpe under! Kan du forstå at man ikke fikk kattemat for det? Man kom jo over på den andre siden!



Nå må ryggen få hvile litt igjen, og jeg er sulten som bare det. Lammelår i ovnen, og det byr nok på litt blomkålsmos i dag også tror jeg nok!

♥♪♫•*¨*•.¸¸❤¸¸.•*¨*•♫♪♥♪♫•*¨*•.¸¸❤¸¸.•*¨*•♫♪

Tjingeling!

//Rita

No comments: