09 September 2010

Milde Måne!

I sånn.. april eller mai et sted bestilt jeg en gul klatrerose som heter Leverkusen. En tysk ganske hardfør rose siden min Lichtenkrönic Lucia ikke overlevde satsa jeg på en sone 5 rose i stedet for en sone 4.

Jeg bestilte mot faktura, og hørte så ingenting mer. Trodde alt bare rant ut i sanda, til i går når jeg fikk en epost der jeg ble informert at rosa mi nå var sendt.
Jaggulaban tenkte jeg, og nevnte det for en veninde som informerte at de fleste nettbutikker som selger blomster sår dem, poder eller planter ved bestilling og så sender når de er store nok.

Ja, da forsto jeg den biten. Skam på meg som ikke leste om leveransetider, for da hadde jeg kanskje bestilt enda tidligere. Men nå er den da på vei.

Spørsmålet er da om den vil klare vinteren om jeg planter den ut nå, eller om den bør overvintre et sted. Jeg kanskje må ha den i krukke inne en stund? Så det ikke er alt for kaldt mener jeg. Eller om den skal få stå i boden. Jeg har forhørt meg på et planteforum så får vi se hvilke svar jeg får!

No comments: