12 September 2010

Forberedelser til høst og vinter

Det meste står stille i hagen nå. Jeg har begynt å klippe ned brudespireaen, skal klippe enda litt mer før jeg gir meg.

Kristi bloddråpe har fått en vinter-plass nå, den henger på en gardinstang jeg rett og slett bare la på tvers oppå kjøkkenskapene, der skal den få overvintre. Jeg venter på at georginene skal slutte å blomstre (de står i full blomst enda!) så jeg kan grave opp løken og legge svalt. Jeg er ikke sikker på om de klarer vinteren i boden ute? Men vi får se. Skal gjøre ferdig en plass der.

Jeg har også en pose Tagetes (Fløyelsblomst) som jeg skal forså, slik at de er klare for utplanting til mai/juni når rosene begynner å komme seg. Og ikke minst skal jeg kjøpe metallkant til blomsterbeddene så jeg kan ta bort plastkanten som bare går i stykker. Jeg tenkte jeg skulle omkranse rosebuskene med metallkant også slik at jeg kan så gressløk, lavendel og fløyelsblomst direkte rundt rota. Det blir vel bra?

Jeg sliter litt med å få krydderne mine til å vokse fint, men jeg tror helt ærlig det er fordi krukkene er for små. Skal plante om dem til litt større krukker, synd siden jeg liker den avlange firkanta krukka de står i nå svært godt.
Jaja, jeg får vel finne på noe med den senere.

No comments: