16 March 2009

Konsert!

På lørdag skal vi på The Sisters of Mercy konsert. Blir knall! Jeg kommer til å ha så vondt dagen etter atte fy, men det kommer til å være verd det :)

Og så tenkte jeg gjennom mine tidligere konserter. De er fort gjort å regne opp.

Europe - Prisoners in Paradise turneen. Vi var på Rockefeller, jeg husker ikke hvilket år det var, men det var rett etter plata var sluppet. Sikkert en skuffelse for Europe da vi var kanskje max 200 stykker i salen som dukket opp, men for meg var det en enorm opplevelse.
Europe er det bandet jeg gråt meg i søvn til, som jeg var plakatforelska i under tenårene. Jeg var vel 10 år når de slo gjennom med Final Countdown, og sakte men sikket dukket min rene tilbedelse frem. Jeg har vært ett trofast fan siden da, selv om min tilbedelse er kjølnet til å "bare digge musikken" :)
Og så får det være puddelrock alt det vil.

Michael Bolton. I 17 års aldern tror jeg det var, så inviterte en veninde meg med på Michael Bolton konsert. Ja det kunne vel være ålreit tenkte jeg. Konserten i seg var vel en liten nedtur. Michael har alltid vært litt for pop for meg, og denne konserten hadde han skadd ben så han satt på en barkrakk og oooohet og aaaahet sin kjærlighetssorg over dama som hadde dumpa han sånn noen uker før. Så det var en slapp konsert da. Men det var koselig å være der med veninda mi!


Jean Michel Jarre. Jeg tror det var i 1997, det var i alle fall hans første turne med innendørskonserter, og min daværende samboer hadde biletter på 1 rad. En kjempeopplevelse, Jarre er kongen av synth!

Ja, jeg kommer ikke på noen fler, jeg tror dette er det jeg. Jeg regner ikke med musikaler, jeg vet vi var på Annie en gang, og Putti Plutti Pott kanskje?

Men det skal bli ordentlig kos med en konsert nå.
Og ikke minst fordi det betyr at Torgrim kommer over med bilen, og da får vi tilgang på bil igjen! Lykken er!

No comments: