01 March 2009

Jewell

Det går faktisk riktig bra med Jewell og kattene sammen. Hun hadde en liten ulykke i gangen i morges fordi vi somla litt med å komme oss ut, men ellers går det riktig bra.
Foruten når vi er borte og hundene danser på bordet ;)

Torsdag som var, så dro vi alene til Ljusdal til fagforeningas årsmøte, der kan jo ikke Jewell være med. Når vi kom hjem så hørte jeg borte i veien at Jewell bjeffet, og jeg var usikker på om hun hadde bjeffet hele tiden.

Men jeg snakket med naboen som deler carport med oss, og han sa at han hadde vært ute en tur i den tiden vi hadde vært borte og han hadde ikke hørt noe. Så hun har vel begynt når hun hørte oss borte i veien.

Kattene virker som de slapper av med Jewell. Celine er vaktsom enda men hun freser ikke lenger så fort hunden kommer innenfor nesevidde, bare stirrer vaktsomt på henne. Ronja ligger på fanget mitt og bruker Jewell som fotskammel når Jewell ligger inntil hofta mi, og er helt avslappet.
Ronja har enda ikke vennet seg til at Jewell gjerne løper etter henne, og syns det er litt ekkelt enda, men hun virker ikke redd.

I går ofret jeg et pledd og sydde et teppe til Jewell. Det ble skikkelig kaldt når sola forsvant, så jeg tenkte jeg syr et tynt fleecepledd.

Nå ble det ikke kjempetynt, for jeg laget et dobbelt lag over ryggen, og et enkelt lag under magen.
Hun virker relativt bekvem med det, selv om hun ikke jubler over å få det på seg når vi skal ut.

Og flaks var det at jeg sydde det, når jeg etterpå så på gradestokken hadde det blitt nesten 15 minusgrader!
Da hadde det blitt kaldt for små hunder!
Hun hostet nemlig litt her i forgårs, så jeg tenkte det var på tide å sy sammen noe så hun ikke ble ordentlig sjuk.

Jeg kjøpte et vatta teppe til henne på granngården, men det var alt for lite så jeg skal høre med de om jeg kan få bytta til en størrelse som passer i morgen. Det er fint til 20 minusgrader sikkert!
Og skulle det bli 30 blå kan hun sikkert ha fleece teppet under :)

No comments: