19 February 2007

Memory Lane igjen!

Nei og nei! Gubben er kjempeålreit og går over saker og ting inne på datarommet.
Gjett hva som lå på pulten min når jeg kom hjem?

Et par A4 ark. På dette A4arket sto en sang. Denne sangen komponerte Hild, Daniel, jeg og Fredrik, med moralsk, politisk og papirmessig støtte av min kompis Victor.
Denne sangen ble komponert i min slitne gamle BMW på vei fra Hakkespetten til Ljusdal i februar 2003 på vei opp for å ordne leilighet og lignende, og for at Hild og Daniel skulle skaffe jobbintervju på T4H.

Her har dere teksten!

***

Melodi: en teddybjørns vise

Jeg er en gammel President så snill som bare det
men hver gang jeg vil krige litt vil ingen være med
Da roper alle sammen ut at dette gå'kke an
Og stiller opp med vetorett fra alle verdens land
Men jeg vil gjerne ha det gøy og krige littegrann
Selv om motivene kanskje ikke holder vann
alle de som er i mot kan bare holde fred
For denne gangen vil jeg ikke engang ha de med!

Penger, makt og stemmer er jo noe jeg må ha
For ellers kan jeg bare pakke kofferten og dra
For landet mitt er fattig blitt, jeg har for mye klær
Så derfor må vi krige litt og dra inn penger her!
Det er vanskelig å gjøre ting, man ikke skjønner av
da er det greit med engelskmenn å tigge penger av
Og alle de som er i mot, kan bare holde fred
for denne gangen vil jeg ikke engang ha de med!

Det ekke alltid like lett å stå på egne ben
Så derfor må man plukke ting fra nitten nittien
Så snekrer man, så limer man så får man til bevis
Og etterpå så går vi ut og snylter oss en is!
Bevisene var ekte nok, men det vil ingen tro
Og ingen kunne sjekke dem for Powel var på do
Og alle de som ikke tror, kan bare holde fred
For denne gangen vil jeg ikke engang ha de med!

Brink han er en kommunist som ikke liker krig
Og hele tiden driver han og ber om mere tid
Men jeg vil ikke vente mer for jeg vil krige nå
hvis ikke kommer detta her med FN til å stå
For FN er så kjipe, ja de sier bare nei
Og de er bare dumme, de vi'kke leke mer med meg
Og siden de nå er i mot så kan de holde fred
For denne gangen vil jeg ikke engang ha de med!

Tyrkia de prøvde seg med stort og kraftig "nei"
men ingen av de kara der kan måle seg med MEG
Jeg kutter bare pengestrøm og er så slem, så slem
Og sender mine tropper ned til basen der igjen
Saddam hakke skuddmissil så vi er trygge her
Nå skal vi bare vente til han ber på sine knær
Og alle de som er i mot kan bare holde fred
For denne gangen vil jeg ikke engang ha de med!

Vi prøvde oss på Tyskland men de svarte også "nei!"
Hvordan skal da valget gå for stakkars lille meg?
Det ser jo ikke bra ut å miste ansikt sånn
For da kan alle sammen tro at vi har truffet bånn!
Jeg kan ikke skjønne hvorfor de er så slemme nå
for vi har jo jobbet mange år for alt som de har nå
Men alle de som er i mot kan bare holde fred
For denne gangen vil jeg ikke engang ha de med!

Jeg må hente jakka mi for jeg skal gå i krig
Må stikke innom FN for å skape mere splid
Nå kommer jeg, du Saddam, så fort som bare det
For flyene er klare til å slippe bomber ned!
Jeg håper du vil krige lenge, for det passer meg
reglene de vet du ikke, de bestemmer jeg
Og har du no' imot det kan du bare holde fred
For dette showet styrer jeg, og koser meg med det!


****

Okei, vi VAR overtrøtte.. det var lang tur, og vi var kjempeslitne, men hjelpe og trøste som VI LO!!

No comments: