25 January 2009

Snart februar alt

Himmel tiden flyr.
Nå er det jammen ikke langt unna februar, vi får besøk av Kari og Isabell i uke 9, og jeg har enda ikke fått gjort noe i huset foruten å rydde.

Anledningen til det er jo økonomien da. Det må jo finnes penger til å kjøpe maling.
Skal se om jeg får råd til en liten boks nå på lønna, og kanskje også håndtak til kjøkkenskapene? De har jo en del slikt på dollarstore!

Vi funderer for alvor på en bitteliten skrotbil av noen slag. En som sto i stallen med oss før vurderer å selge sin lille Peugeot 5. Okei, det er den absolutt minste lille skruttbil som finnes, men den er billig, og den gikk plettfritt gjennom besiktninga nå i mai. Og det skulle løse alle mine problemer med å rekke slik og få med seg sånn fra butikk. Med en sånn liten skrutt i husholdningen kan jeg faktisk stikke på Dollarstore og kjøpe baljer og slikt. Og jeg kan kjøpe hestemat på granngården. Så den duger til vi har spart opp penger. Og dersom den fortsatt går bra når vi kjøper nytt og Fredrik holder på ta førerkortet, kanskje vi beholder den som ekstrabil en stund og? Vi får se. Først må vi jo finne ut om de skal selge den eller ikke ;)

Ellers er det jo nok av småbiler som ikke koster alt for mye på blocket, men jeg gidder ikke akkurat dra til Gävle for å hente en liten skrotbil heller.

No comments: