31 January 2009

Husker dere Jewell?

En helg i Juli 2008 var jo Jewell på besøk. Matte Amanda vurderte da omplasering og vi testet en helg sammen med kattene våre for å se om det fantes håp for katter + Jewell.

Det gikk jo riktig bra, og Amanda fortalte at Jewell hadde gått og lett etter oss på kvelden den søndagen.

Så hadde jeg ikke hørt noe mer, og regna med Amanda kom frem til at hun ikke skulle omplassere.
Jewell har det jo ikke vondt og lider jo ikke på noe vis, det var jo ikke derfor Amanda vurderte omplassering.

Men her på fredag kontakta Amanda meg og lurte på om vi fortsatt var intressert!
Hun har brukt tiden frem til nå på å tenke og fundere på hva som er best for Jewell, og hun har nå kommet frem til at Jewell antagelig vil få det best hos noen andre. Hun har det jo bra nå og er lykkelig og glad, men hun vil kanskje bli enda lykkeligere og enda gladere, kanskje som alenehund hos noen andre?

Selvklart er vi intresserte sa jeg, og vi har blitt enige sånn i full fart om å prate mer om dette i løpet av uka som kommer.
Jeg foreslo en helg til for å friske opp hukommelsen hos våre katter, og så kommer Jewell til oss en liten stund etter det.

Jeg har selvklart begynt jobben med å finne en hundevakt. Vi må nesten ha noen som kommer og lufter hunden en tur midt på dagen, for vi er alt for lenge vekk til at en hund kan ligge her alene og vente, vi jobber jo tross alt 8 timers arbeidsdag + lunch + reiseveien.
Vi kan ikke kreve at en hund ligger alene uten å få lufte seg litt og gjøre fra seg så lenge.
Så vi skal finne noen som kan komme minst en time hver dag mandag til fredag.

Ser ut som vi kommer til å finne noen riktig fort, for jeg spurte ene ridelæreren nede på rideskolen om hun visste om noen og bare sånn helt uten videre kom hun på 3 av sine venner. Hun skulle undersøke nærmere rundt etter fler intressenter.

Håpet mitt er å finne noen rimelig kjapt slik at den helgen Jewell kommer til oss, så har vi hundevakten utvalgt slik at vedkommede kan komme og hilse på Jewell den helgen.

Dette blir spennende :) Fredrik er veldig veldig glad og opprømt over dette.

No comments: