15 August 2012

Nyanskaffelser!


Published with Blogger-droid v2.0.6
Jeg har siden sist skaffet et par nye småsaker tiltenkt kjøkkenet. Denne krukka fikk jeg tak i 12 stykker av for en slikk og ingenting på loppis, det samme med krukkesettet du ser under her som jeg fikk penger til av mamma. Krukkene under er det bare sukker-krukka som er fylt enda, mens av de dere ser over har jeg tenkt å ha krydder i dem. 


I tillegg har jeg også høstet første runde med sukkererter :) Det er bare et par håndfuller til som ikke er modne, så noen enorm haug ble det ikke, men så var det bare tre fire planter som klarte våren også. Neste år skal også de forkultiveres inne før de plantes ut!


Denne sommeren har vært rent katastrofal sett fra tomater og sukkererter sitt synspunkt. Det samme synes blomstene. Rosene på fremsiden har ikke begynt å blomstre i det hele tatt, stokkrosa blomstrer for fullt nå og er normalt en juliblomst, ertene som normalt er rimelig hardføre klarte seg ikke på siden av huset, mens de på forsiden kom med det dere ser over + en håndfull til, tomatene er det bare to som trives og nå har umodne tomater på og gudene vet når de blir modne. September? Jeg kommer til å få gule roser i slutten av august eller midten av september som det holder på nå. 

No comments: