12 April 2012

Vår i lufta!

Det er vår i lufta! Etter et par tre dager med skikkelig grått og regn har det vært litt skyer og masse sol i hele dag. Temperaturen ligger på 16 grader utenfor kjøkkenvinduet mitt, og varmere er det når sola får stå på en liten stund. En slik dag som dette er det jo bare ut i hagen som gjelder, selv om jeg er lat og ikke orket særlig lenge. Jeg røsket bort enda et par forglemmegei fra blomsterbeddet og sjekket de andre. Gresset smyger seg inn overalt så man må være på konstant vakt. Og til helgen tenkte jeg gå med mosedreper igjen.

Jeg sjekket med viseverten om det er noe asfaltering planlagt i løpet av sommeren. Om det er det tenkte jeg rive bort steinen jeg har og fjerne gress der jeg vil ha parkeringsplass og få det asfaltert om det ikke koster alt for mye. Han fortalte at han og hans nabo har snakket om å skaffe noe kald-asfalt og forsøke få tak i en veivalser for å legge asfalt selv, men det blir mye forarbeide med å fjerne gress og grus, og så legge markduk og sand som skal flates til før man får på asfalten. Han skulle si i fra om de skal gjøre dette eller om borettslaget skal ta hit et team for å asfaltere på området. 

Jeg gravde bort gresset rundt kjeglegrana også i dag og fylte på litt jord.
Det ble veldig fint når jeg var ferdig!
 

Blåklokkene blomstrer forsiktig nå også!

2 comments:

Izayoiri said...

Ahhh vår!!

Unknown said...

Eller som pollenallergikern sier: Ahhh...tsjo! Vår!! Snart kommer pollen her også :)