11 July 2009

Jewell løper

I går holdt jeg på å bli smågal. Hun tissa inne på begge mattene mine etter tur, og så på bare gulvet. Rundt halv ett tusla hun ned, da hadde hun vært ute på en tur klokka 11, jeg ble mistenksom og gikk ned og.. ganske riktig. Enda en tisseflekk. Hjelpe og trøste tenkte jeg.

I dag kom forklaringa tror jeg. Små blodflekker og en hund som løper.
Jaja, hun markerte vel da.
Og jeg kjørte med en gang bort på jakt og fiske og kjøpte et tikskydd til henne.
Jeg hadde størrelse littegranne for liten og en del for stor å velge på, så jeg kjøpte den litt for liten. Klipte av borrelås-remsene og sydde på en bit strikk. Deretter på med borrelås-remsene igjen og så var beskyttelsen mer passende med en gang.

Skjønt Jewell setter ikke pris på mine anstrengelser ;) Hun ville så absolutt ikke ha den på! Men på kom den og molefunken hund syns "hrmpfh".
Men hun får bare akseptere å ha det på. Jeg vil helst ikke ha små blodflekker overalt :)

Men nå kan hun ikke være hjemme hos hundevakten, hun har jo en hannhund selv. Så hundevakta får komme hit og lufte henne et par ganger om dagen mens vi er på jobb.
Nå i morgen kommer jo mamma, så mamma og søstrene mine er hjemme med Jewell på dagen. Så er det en uke (Uke 30) der vi jobber og ikke har besøkt, jeg skal se om naboen er hjemme noe den uka så kanskje hun kan være hos dem.
Uka etter (uke 31) har vi fri tre dager så det blir da to dager der vi ikke er hjemme, men da har vi svigermor og svigerfar her med de to nevøene til fredrik, de kommer mandag, så blir bare mandag hun er hjemme alene og luftes to ganger eller så.
Uka etter der (uke 32) er det mandag, tirsdag og onsdag hun må luftes et par ganger, skal høre om naboen har fri noen av de dagene, og fra torsdag den uka har vi ferie i 3,5 uker! :D

Det blir altså ikke så mange dagene hun må være hjemme her alene i stedet for å være med zache hjemme hos hundevakta. Og hun blir jo fortsatt lufta :)

No comments: